Kokkolan kaupunki, KOSEK ja alueen yritykset osallistuvat tällä viikolla Suomen johtavaan teollisuuden messutapahtumaan, Tampereen Alihankintamessuille.
Kolmipäiväinen tapahtuma tarjoaa kohtaamispaikan metalli-, elektroniikka-, muovi- ja kumiteollisuuden kärkiyrityksille, asiantuntijoille ja päättäjille. Messuille osallistuu yli 900 näytteilleasettajaa.
Kokkolalaisyrityksillä on usean vuoden kokemus messuyhteistyöstä ja yhteisosastosta. Yhteisosastolla ovat mukana Best-Hall, Earthpac, Hiltop, Apex Automation Oy, LCC ja Laser Steel, sekä KOSEK ja Kokkolan kaupunki. Uusitun kaupunkibrändin mukaisen osaston on suunnitellut kokkolalainen Solmu Design.
”Alueemme yritykset odottavat jo paljon pääsyä Alihankinta-messuille, ja erityisesti kohtaamisia kasvokkain asiakkaiden ja yhteistyöverkostojen kanssa. On mielenkiintoista nähdä pitkän odotuksen jälkeen, mitä uutta poikkeuksellinen aika on tuonut messutapahtumaan. Positiivisin odotuksin olemme liikkeellä”, toteaa KOSEKin yrityskehittäjä Pekka Pohjola
Alihankinta-messut ovat monille yrityksille vuoden merkittävin tapahtuma uusien kontaktien ja kauppojen muodostamiseen. Osallistujat ja yritykset voivat verkostoitua jo ennakkoon varaamalla tapaamisia muiden osallistujien kanssa. Halutuimpien henkilöiden kalenterit varataan usein ennakkoon, joten verkostoitumispalvelun käyttö toimii hyvänä oikotienä halutun erityisosaamisen ja kontaktien pariin.
Näyttävä kampanja nostaa esille logistisesti loistavan, ilmapiiriltään innostavan Kokkolan
Kokkola näkyy Alihankinta-messujen aikaan myös Tampereen katukuvassa ja mediassa. Kahden viikon mittaisen kampanjan pääviestinä on Kokkolan sijainti, saavutettavuus ja elämänlaatu, ja kohderyhmänä messukävijoiden lisäksi pirkanmaalaiset yrittäjät, asukkaat ja opiskelijat.
”Kampanja nostaa esille logistisesti loistavan ja ilmapiiriltään innostavan Kokkolan”, kertoo Kokkolan kaupungin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Päivi Korpisalo. ”Haluamme murtaa myyttejä Kokkolan kaukaisesta sijainnista, ja tuoda esille virikkeellistä ja yritteliästä kaupunkia, jossa on hyvä elää, yrittää ja opiskella.”
Kampanja toteutetaan Tampereen rautatieaseman aukion ja laitureiden, bussipysäkkien ja uuden ratikan digiscreeneillä, Ilta-Sanomien ja Aamulehden digitaalisissa sisällöissä, Facebookissa ja Instagramissa sekä Aamulehden välissä jaettavassa Pirkanmaan Yrittäjä –lehden messunumerossa.