Kokkola Material Weekin suosio jatkoi kasvuaan. 20.-23. marraskuuta järjestetty kansainvälinen tapahtuma keräsi paikan päälle kaupungintalolle ennätysyleisön, peräti 1 700 osanottajaa. Lisäksi livestreamin kautta alustuksia ja keskusteluita seurasi yli 1 200 katsojaa. Erityistä osanottajissa oli ensikertalaisten suuri määrä, 53 prosenttia. Tämä kertoo ennen kaikkea siitä, että tapahtumassa aikaisemmin käyneet ovat suositelleet omille kontakteilleen Kokkola Material Weekiä tapahtumaksi, johon kannattaa osallistua. Tärkeä osansa oli myös markkinoinnilla ja tapahtuman viestinnällä, josta päävastuun kantoi KOSEKin viestintäkoordinaattori Johanna Haikola. Suosiota selittävät myös Kokkolaan suunnitellut puhtaan siirtymän investoinnit, jotka ovat lisänneet kiinnostusta paikkakuntaa ja tapahtumaa kohtaan.
Seminaariviikon aluksi ohjelmassa olleen maanantaisen PreKMW:n toteutuksesta vastasivat erityisesti ELY-keskus ja TE-palvelut, ja se toteutettiin kokonaisuudessaan Kpedun virtuaalistudiolta tehtynä live-lähetyksenä. PreKMW keskittyi tulevaisuuden osaajiin siitä näkökulmasta, mitä yritysten kannattaa huomioida, jotta ne onnistuvat houkuttelemaan osaajia palvelukseensa. Avajaisseminaarin ohjelmasta vastasivat Kokkolan kaupunki ja KOSEK, ja siinä käsiteltiin tuttuun tapaan ajankohtaisia Kokkola Material Weekin teemoihin liittyviä aiheita. Avauspuheen piti ympäristöministeriön kansliapäällikkö Juhani Damski, minkä lisäksi puheenvuoron käyttivät Kokkolan kaupunginjohtaja Stina Mattila, OX2, Umicore, Plug Power, Lhyfe ja Fortum. Tilaisuudessa julkistettiin myös Prokon Finlandin Kokkolaan sijoittuva tuulivoimahanke sekä esiteltiin suunnitelma, jonka avulla joukko paikallisia yrityksiä sekä kaksi korkeakoulua aikovat vauhdittaa uusiutuvan energian ja vedyn käyttöä yhteistyötä lisäämällä.
Kokkola Material Week koostui kaikkiaan seitsemästä osiosta, mukaan lukien edellisvuosilta tutut GeoKokkola (sisältövastuu: GTK, KPedu, Yliopistokeskus Chydenius), ReKokkola (KIP, Centria) sekä BioKokkola (Centria, Luke). Industry Meeting Point järjestettiin tänä vuonna uudenlaisella formaatilla, jossa pk-yritykset pääsivät pitchaamaan itseään suuryrityksille. Pk-yrityksille tarjoutuu varsin harvoin tilaisuuksia keskustella suoraan suuryritysten kanssa, ja illan aikana toteutuikin lähes 140 yritystapaamista. Niistä monissa sovittiin myös jatkotapaamisista. Päävastuun tilaisuuden koordinoinnista kantoivat KOSEKin yrityskehittäjät Janne Vähäkangas ja Matthew Mendy.
Uutta oli myös torstaina järjestetty Clusters and Co-operation-osio, jonka aiheina olivat erityisesti klusterit ja pohjoismainen yhteistyö. Klusterimainen työskentely on paljon esillä kansainvälisesti, ja Kokkola Industrial Park on erinomainen esimerkki Suomessa toimivasta teollisuusklusterista. Asiantuntijapuheenvuoron käytti tanskalainen klusterijohtaja Klaus Bolving. Kyseisen osion sisällöstä vastasi Viexpo.
Kokkola Material Weekin näytteilleasettajatila, jota koordinoi Visit Kokkola, varattiin täyteen jo varhaisessa vaiheessa. Yleisöllä oli mahdollisuus tutustua yhteensä 18 yrityksen ja toimijan palveluihin sekä tuotteisiin. Tänä vuonna kaikki Kokkola Material Weekin tapahtumat sijoittuivat kaupungintalolle, mitä pidettiin onnistuneena ratkaisuna. Kiitosta sai myös koordinaattorina toimineen Titta Tilviksen johdolla toteutettu tilojen viihtyisä somistus, joka toteutettiin keväällä 2023 uusitun brändi-ilmeen mukaisesti aina lattiateippauksia myöten.
KOSEK toimi Kokkola Material Weekin pääjärjestäjänä Nora Birkman Neunstedtin vastatessa viikon kokonaisuudesta. Järjestelyissä olivat lisäksi mukana Kokkolan kaupunki, Centria-ammattikorkeakoulu, Geologian tutkimuskeskus, Kokkola Industrial Park, Kokkolan yliopistokeskus Chydenius/Oulun yliopisto, Kpedu, Luonnonvarakeskus, Visit Kokkola, TE-palvelut, ELY-keskus, Viexpo ja muu Team Finland-verkosto.